středa 10. března 2021

Jak se cítit lépe


Orgonit
Orgonit od Hopley, koule 12cm, Lakšmí (02/2021)


Den po dni plyne jako ve snu. Slunce brouzdá znamením Ryb. Je daleko od všech břehů. Nesmírná hladina se rozprostírá do všech stran, žádná země na obzoru. V dálce leží na vodách mlha. Plavu od bójky k bójce - jsou to pestré balonky, je jich už celá šňůra. Ten vtip je v tom, že uplavu vždy jen kousek, odpočinu si a chvíli splývám. Pak nafouknu další balonek, spustím šňůru někam na dno (ono to dno někde hluboko fakt je),  a zase udělám pár temp. Když se ohlédnu, vidím tu krásnou řádku jako navlečené korálky. Nespěchám. 

Ty bójky - korálky nejsou žádná iluze. Jsou to moje rituály. Rituály jsou důležité v běžném životě. A dvojnásob důležité jsou v tom neběžném životě. V tom, který se přelévá světem teď, jako svého druhu potopa.

Mám jednom dvě pravidla: Rituál potřebuji jednoduchý a pozitivní. Pravidelná noční procházka se psem, pravidelné povely, pravidelná odměna, že to hodná holka táák pěkně dala. Pravidelná zálivka chilli papriček, které se usmívají na parapetu. Pravidelná modlitba před spaním. Pravidelně donést domů s nákupem nějaké opravdu pěkné ovoce. A úplně každé pecce, ať už z manga nebo avokáda, dát šanci vyklíčit. Pravidelně si umýt vlasy, které nosím schované pod šátkem, protože jsem už půl roku nebyla u kadeřnice..  Až krize skončí, a ty vlasy mi konečně někdo hezky ostříhá, budu mít nejen nový účes, ale i mexickou zahrádku na balkoně a ovocných stromečků na rozdávání. 

Všechny tyhle bójky mi připomenou, kolik dní jsem zvládla jen tak plout jedním směrem. I celý tenhle web je vlastně můj rituál - protože s tímhle zvláštním uměním pokračuju pořád dál už dvanáctý rok. I v době, kdy mě neživí. I v době, kdy živím já jeho. Někdy běží rychle, někdy se opravdu courá, ale pořád ho nějak buduju, přemýšlím o něm. Kam mě vlastně dovede, to upřímně nevím. Ale vím kolik radosti představuje, s kolika lidmi mě spojuje. Jak je ta věc, která rostla zrnko po zrnku, prakticky z ničeho, už velká, a podívejme: dobrá. Všechno jsem sdílela, nic jsem si nenechala pro sebe, pro víc než padesát archetypů jsem vám našla kombinace kamenů.

Trochu jsem bádala nad tím, proč v únoru přišla zrovna Lakšmí (to je ta na fotkách tady). Co mi to mohlo naznačit. A vida: ono to je její téma. Tohle zmnožení dobrých detailů přece je dílo Lakšmí, bohyně hojnosti:


orgonit
Orgonit od Hopley, koule 12cm, Lakšmí (02/2021)

Vracejte se s radostí k jedné věci pořád znovu. Trpělivě. Nečekejte výsledek okamžitě. Kouzlo je v tom opakování. Děláte to, za co vám vaše budoucí já poděkuje. Tohle opravdu můžete udělat pro sebe, abyste se cítili lépe. A nejen vy sami. 


Ještě jeden bonbonek tady: Po Slunečních Stupních: PISCES 22°


Líbí se vám moje práce? Objednávku nebo dotaz mi prosím napište e-mailem na:
 

pamawangmo@gmail.com